måndag 27 maj 2019

Det är mycket nu...

Ja du... vart ska man börja?

Jag ska, om en vecka, börja ett nytt jobb.

den 31 maj 2019 så arbetar jag min sista dag på Coop i Ladugårdsängen.
Jag ska börja jobba på Ica Allé i Hallsberg

Det känns lite både och.
Bra för att slippa pendla så långt.
Jag får heltid på Ica.

Jag har ju tjatat om att få heltid på Coop i drygt 5 år. Hade bara 75% där.
Jag känner mig varmt välkommen på ica. Jag var där i dag och provade kläder. Vilket var tur. eftersom jag hade fått alldeles för små byxor. Så efter mycket provande så löste det sig.
Så på måndag ska jag ta med mig mina arbetsskor och en matlåda. Sen är det bara att tuta o köra igång.
Känns bra att en tjej som heter Rebecka är där. Känner henne lite från tidigare. Hon har jobbat på Coop Baronen och vi har träffats på kurser och hon hjälpte till förra året på nyöppningen.
Hon är en toppen tjej. jag hoppas verkligen att det kommer att funka bra.

I helgen som var så gratulerade vi min syster som fyllde 50 år.
Shit! jag har en syrra som är halvantik.
HAHA!!

Det var ett trevligt partaj.
God mat och lagomt många gäster.
Jimmie blev rund under fötterna.

Alla blev runda under fötterna.
Men  inte jag. Jag körde.

Men det var roligt att se när syrrans barn blev fulla.
Speciellt som små. (14 & 15 år) Så de är inte så små längre.
Men ändå kul.

Nu i helgen ska vi ha cykelfest.
4 okända personer ska komma hem till oss och äta efterrätt.
Jag ser fram emot detta.
Janne känner väl så där.

Sen på måndag blir det nytt jobb.
Jag har mer inplanerat.
Som Robins klassresa.
Robin och Marcus tandläkartider som måste ändras.
SKOLAVSLUTNING.

Alltså, Robin ska sluta 6 an.
Han börjar högstadiet.
7an!!!
Vi var där nu i kväll på informationsträff där alla barnen fick träffa sina klasskompisar som dom ska gå med när dom börjar till hösten.
Några i klassen är ju från gamla klassen. Men en hel del nya ansikten.
Robin tyckte att killarna i klassen var jobbiga redan nu.
Jag sa att killar gärna är lite jobbiga i början och att han har ju Lucas. det känns ju bra.
Även om Lucas inte är Robins allra bästa kompis.
Men bästisarna träffar han ju på rasterna o så. Så han klarar nog detta fint.

Nu ska jag försöka göra lite nytta för mig.

Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar